Sunday, December 9, 2007

Lantern Fishes by Adam Gault


People around me all know that I have problems remembering people’s names and faces. But after I saw Adam Gault’s Lantern Fishes, his name stuck in my head. I saw the piece through Motionographer, there is also a very interesting interview there.
What I love the most about the piece is simplicity. This piece is not that kind of ambitious work, yet everything is so perfectly done. The animation of those fishes, the transitions from one fish to another, or the small particles’ floating in the water….Man! It’s just so beautiful that I couldn’t move my eyes.
However, one thing I don’t like is the ending. I feel the red color and the cells are a bit more graphic look and don’t mach with the rest, which has more surreal feeling. Just my two cents.
Anyway, this piece is definitely one of my favorite films.

認識我的人都知道我不太會記別人的名字跟長相,不過在我看過Adam Gault 的 Lantern Fishes(我不知道那到底是什麼魚)之後,他的名字就烙印在我腦中了。我是在Motionographer看到他的作品的,那邊同時也有非常有趣的訪談。(我簡略的說一下,Gault當時想要為自己做一個短時間內就可以完成的作品,有天他到一家古董店,看到了一張有關lantern fish的海報,給他了這個作品的靈感,整個製作過程是蠻隨性的,而且不幸的,花了他一年….)
這個作品最吸引我的地方在於他的簡潔。這個作品不是那種”大作品”型的,但所有的細節都非常完美。例如魚的動作、魚跟魚之間的轉場,或是那些漂流的微粒…媽呀~反正就是一整個完美啦!
但我並不太喜歡它的結尾,我覺得那個紅色調跟那個細胞看起來比較圖像化,但整件作品是比較有超現實的感覺,所以我覺得不是很合
,但這只是我個人的看法。
不管怎樣,這件作品絕對是我的最愛之一。

No comments: